Dátum

 

Az MVK szakemberei a vágányok elhasználódottságából adódó hibákat igyekeznek elhárítani.

A Tiszai pályaudvaron a villamos végállomása, a Kandó Kálmán tér nem képezte részét a Zöld Nyíl villamosprojekt pályaépítési, -felújítási munkálatainak, pedig az elhasználódottságból adódó hibák már évekkel ezelőtt jelentkeztek. A geometriai változások felgyorsulása miatt ma már szükségessé vált a sínkorona felhegesztése és a vágányok alátámasztása, leerősítése, hogy továbbra is biztosítani tudja az MVK Zrt. a Kandó Kálmán tér villamos közlekedését addig az időpontig, amíg annak több elemre kiterjedő felújítása megkezdődik, amelynek közbeszerzési eljárása jelenleg is tart.

A Kandó Kálmán tér üzemeltetése viszont a jelenlegi karbantartási munkálatok elvégzésével biztosítható. Az előzetes mérésekkel az is bebizonyosodott, a végállomás csak így lehet alkalmas az új villamos fogadására, úgy, hogy az új villamos is jelentős sebességkorlátozás mellett, lépésben áll majd be és indul el a végállomásról.

A jelenlegi munkálatok nem váltják ki a felújítást, amely a meglévő alépítmény megtartásával elsősorban sín- és váltócserét jelent majd. A város és a Holding vezetése a tavaly lefolytatott tárgyalások eredményeként a Kandó tér felújítását a „Miskolc városi villamosvasút fejlesztése” nagyprojekt tartalékkeretéből tudja biztosítani, amelyet a Zöld Nyíl projektet felügyelő Közreműködő Szervezet is jóváhagyott. Addig a napokban elvégzett karbantartási munkák és a sebesség csökkentése együttesen biztosítja a Kandó tér további használatát a villamosforgalom számára.