Utasok kérésére a vásárlás időpontjában a jegy- és bérletszelvény-vásárlásokról, illetve egyéb értékcikkvásárlásokról készpénzfizetési számlát állítanak ki a szolgáltató jegy- és bérletpénztárai és ügyfélszolgálati irodája.
Készpénzzel, illetve bankkártyával történő vásárlás esetén a számla a vásárlással egy időben, azonnal kerül kiállításra, kivételt képez ez alól a jegy- és bérletautomatából vásárolt díjtermékek köre, amelyek esetében a vásárlástól számított 8 napon belül kérhető a számla kiállítása. A járművezetőnél, vásárolt vonaljegy esetén számlát a szolgáltatónak nem áll módjában kiállítani. Utólagosan, azaz nem a vásárlással egyidejűleg kért számla kiállítására nincs lehetőség (már a vásárlás napján sem).
Amennyiben az utas a kiállított számlát elvesztette, lehetősége van a hitelesített számlamásolat kikérésére, melyet az Ügyfélszolgálati Irodában kérhet, kezelési költség megfizetése ellenében.
A jegy- és bérletautomatából nyomtatott jegy- és bérletszelvény-típusok önmagukban nyugtának minősülnek. A jegy- és bérletautomata a vásárlásról számlát nem ad. Számlát a vásárlást követő 8 naptári napon belül a szolgáltató Ügyfélszolgálati Irodájában lehet igényelni.
Bérletszelvény visszaváltását az a magánszemély, aki a vásárláskor számla kiállítását kérte, csak a kiállított számla egyidejű leadásával kérheti.
A számlára kiadott bérletek cseréje az Ügyfélszolgálati Irodában, és a jegy- és bérletpénztárakban történhet.