Dátum

 

Korábban a város és a Holding vezetése úgy látta, a beruházás költsége biztosítható a „Miskolc városi villamosvasút fejlesztése” nagy projekt tartalékkeretéből. Így a Zöld Nyíl Projekt Igazgatósága bejelentette a műszaki tartalom változtatását jóváhagyásra a közreműködő szervezethez, melyet a projektet felügyelő KIKSZ Zrt. jóváhagyott. Így a mai napon hivatalosan megindított, hirdetmény nélküli közbeszerzési eljárás eredményeként várhatóan november első hetére kiválasztásra kerülhet a Kandó tér átépítését végző kivitelező és megkezdődhet a munka.

A Tiszai pályaudvaron a villamos végállomása, a Kandó Kálmán tér korábban nem képezte részét a Zöld Nyíl villamosprojektnek. Ugyanakkor a téren lévő vágányhálózat, de különösen a váltók már annyira elhasználódtak, hogy azok további biztonságos és balesetmentes üzemeltetése bizonytalan. Ráadásul a Kandó végállomás így az új villamosok fogadására sem alkalmas. Ahhoz, hogy a jelentős értéket képviselő új villamosok biztonságosan tudjanak a végállomásra bemenni, még idén el kell végezni a vágányok és váltók cseréjét. A fejlesztéssel az akadálymentesítés követelménye is teljesül, amely a Kandó Kálmán tér – vagyis a Tiszai pályaudvar végállomás – kivételével már minden villamos megállóhelyen biztosított. Nem úgy a Kandó téren, ahol az új Skoda jármű padlómagassága és a megálló között még 26 cm a különbség. Így a meglévő alépítmény megtartásával síncserére és váltócserére kerül majd sor, amely nem csak a biztonságos villamosközlekedést, hanem az akadálymentességet is biztosítja Felső-Majláth és a Tiszai pályaudvar végállomások között.