Dátum

Sanghaji metró

Másik érdekessége, hogy 2010-ig évente 50 km metróvonalat helyeztek üzembe, ez nagy teljesítménynek számít egyébként is, de Sanghajban különösen, hiszen rendkívül kedvezőtlenek a talajviszonyok. A metró teljesen automatikus üzemeltetését automatikus vonatellenőrző-, vonatvédő-, vonatüzemelő-és vonatirányító rendszer biztosítja. Az utastájékoztatás magas színvonalú, a mozgáskorlátozottak utazását tágas liftek beépítésével segítik. Az állomásokon jegyváltó automaták működnek, a peronokra pedig jegyellenőrző kapukon keresztül lehet lejutni.

A metrószerelvények 6-8 kocsiból állnak, a befogadóképességük kocsinként nagyjából 310 fő. Naponta mintegy hétmilliónyian közlekednek velük, tavaly egész évben összesen 2,3 milliárdnyi utast szállítottak a szerelvények, amelyek teljes hosszúságukban átjárhatóak, klimatizáltak, és maximális sebességük 80 km/h. A terep adottságától függően a vonal mély- és külszínvezetésű, a vontatási energia ellátás az alagútban és a külszínen egyaránt felsővezeték rendszerről történik.

Az 1993-ban megnyitott metróhálózatot a tervek szerint 2020-ig 887 kilométer hosszúra akarják fejleszteni, addigra 22 vonalat alakítanak ki a jelenlegi 16 helyett.