Dátum

Spangler mérnök, a bécsi közúti vasutak igazgatója aztán egy második kocsit tervezett, amelynél a magasság kisebbítése azáltal sikerült, hogy a kocsit forgó alvázra helyezte és a középső részt mélyre leszállította. Ezeknél a kocsiknál a "földszint" ülőhelyei felett az "emeleten" folyosó, a "földszint" folyosója felett az "emeleten" ülőhelyek vannak, ezáltal a rendelkezésre álló hely kitünően van kihasználva és a kocsi mégis aránylag elég alacsony. A kocsi hossza 14.4 m, szélessége a "földszinten" 2.00 m, az "emeleten" 2.20 m, magassága 4.40 m, súlya 17,000 kg, 82 ülő- és 26 állóhelyet foglalt magában.

Forrás: http://www.huszadikszazad.hu/1916-november/tudomany/emeletes-villamos-va...