Dátum

Az MKV 1958-ban csatlakozott a programhoz, és a még jó alvázú két pótkocsi vontatására hosszabb távon is alkalmas járműveket átépítette az FVV Füzesi főműhelyében. Az így felújított 12 db jármű 1958-1962 között 40-51-es pályaszámon állt forgalomba Miskolcon.

A kettősvágányú pálya építése alatt, 1951 januárjában kerültek Miskolcra a BHÉV eredetű „M IV.” sorozatú motorkocsik (2035-2033) amelyek az MVV állományába 78,79 pályaszámon kerültek. Az FVV főműhelyében a korszerűsítésre kijelölt két favázas kocsiszekrényt a KPM 7694/67/1950.IX.13.számú rendelete értelmében ekkor nem bontották el az eredeti kocsik vasvázasítása fejében, hanem a Füzesi főműhelyben tartalék fődarabokkal és 550 V-os motorokkal főjavították.

1958-ban az MKV korszerűsítésre küldte az FVV Füzesi főműhelyébe az ekkor 79-es pályaszámú 1912-ben gyártott GANZ motorkocsit. A vasvázasítási program keretében a jármű kocsiszekrénye elbontásra került és az FVV „V”. típusú , 1000-es sorozatú kocsik mintájára a régi alvázra új, vasvázas kocsiszekrény épült.

A korszerűsítés során csak a két BHÉV eredetű „M IV” motorkocsik tartották meg eredeti alváz szerkezetüket (40,41-es), a többiét a korszerűtlen és eltérő méretű szerkezeti elemek miatt újra gyártották. Ily módon 10 (42-51-es psz.-ú) új gyártású jármű volt. A motorkocsik 1976-77 évig két kis pótkocsit vontatva közlekedtek városunkban. Az utolsó 51-re számozott villamos 1962 május 8.-án készült el a Füzesi főműhelyben. A csuklós járművek beszerzése kapcsán 1977 június 27-én közlekedett az 1-es viszonylaton a motorkocsiból és két favázas kispótkocsiból álló szerelvény az 1-es viszonylaton (47+214+208).

A peron csapóajtajai helyett korszerű tolóajtók épültek . A vezető melletti első ajtót menet közben zárva tartották. A motorkocsik utasterébe korszerű fémkeretes ablakok és műbőrrel bevont utasülések kerültek a fapadok helyébe. Az első olyan motorkocsi volt ahol a járművezetője rögzített műbőr ülésről vezethette járművét. A Miskolcra készült korszerű nagy motorkocsik első példánya a 40-es pályaszámot kapta.

Az FVV Füzesi főműhelye -az egykori MEO dokumentumai alapján- 1958.XI.01-én készre jelentette a motorkocsit. A miskolci színekben pompázó jármű a Pécsi Közlekedési Vállalatnak és a Szombathelyi Villamosvasútnak készült ikerkocsik társaságában várta a Miskolcra történő szállítását. Az MKV 1958 decemberében helyezte üzembe a város első korszerű vasvázas vontató villamos motorkocsiját. A kocsi 1977-ig szolgálta az utazóközönséget. Leállítása után szakszolgálati célokat szolgált a 45-ös kocsival egyetemben a pályakarbantartó üzem állományában.

Leglátványosabb feladatai az M2-es hóseprővel való menetei voltak a téli hó eltakarítás idején.