A villamos klímapróbáját az MVK villamos mosójában végezték, az előírt 25 fokos levegőhőmérséklet mellett. A helyiség felfűtéséhez nem kellett külön fűtőberendezést használni, a csarnok rendszere biztosította a megfelelő hőmérsékletet.
A teszt során szondák segítségével mérték a hőmérsékletet, a relatív páratartalmat és a légsebességet. A mérésekhez a szondák helyét vizsgálati dokumentáció írta elő, így volt mérőeszköz a villamos külső felületén, belül a vezetőfülkében és az utastérben több magasságban is. A mérések során az MVK és a Ganz Škoda szakemberei figyelembe vették többek között a menetidőt, vagy azt, hogy milyen gyakran nyílnak az ajtók egy út során, hiszen ezek befolyásolják az utastér hőmérsékletét, de például az utasok testhőmérsékletét is szimulálták az utastérben, fűtőberendezések segítségével.
A mérési eredményekről részletes jegyzőkönyv készül, amelyet a típusengedélyre vonatkozó kérelemhez fog mellékelni a gyártó.
Háttérinformáció:
A Nemzeti Közlekedési Hatóság 36 féle vizsgálatot kér a Skoda villamosokkal kapcsolatban a típusengedélyhez. Ez egy összetett dokumentációs eljárás, például a villamos fékberendezése is egy pont a dokumentációban, de ez is további alpontokra bontott, így több vizsgálatot tartalmaz.
Ebbe a vizsgálati sorba illeszkedik az új villamos klímarendszerének tesztelése.
A típusengedélyezési dokumentáció összességében jelenleg már 80%-ban elkészült. Ennek egyik jelentős tétele volt a 11 ezer kilométer megtétele, az ún. tartampróba a miskolci villamospályán, amelyet október elejére teljesített a Skoda új villamosa.