Mobiljegy

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel kötött megállapodásnak köszönhetően 2020. március 27-től a Mobiljegy alkalmazás segítségével az MVK Zrt. alábbi díjtermékeit vásárolhatja meg:

Autóbusz-és villamos vonalak teljes hosszán érvényes jegy:

  • Vonaljegy elővételben
  • Kerékpáros napijegy

Autóbusz-és villamos vonalakra érvényes jegyek közigazgatási határon belül (Keleti kapu megállóhelyig)

  • 24 órás jegy
  • Turistajegy (3 napra)
  • Turistajegy (7 napra)

Autóbusz-és villamos vonalakra érvényes bérletek közigazgatási határon belül (Keleti kapu megállóhelyig)

  • Tanuló havi bérlet villamos
  • Tanuló hóközi bérlet villamos
  • Tanuló havi bérlet kombinált
  • Tanuló hóközi bérlet kombinált
  • Nyugdíjas havi bérlet villamos
  • Nyugdíjas hóközi bérlet villamos
  • Nyugdíjas havi bérlet kombinált
  • Nyugdíjas hóközi bérlet kombinált
  • Általános hóközi bérlet villamos
  • Általános havi bérlet villamos
  • Általános hóközi bérlet kombinált
  • Általános havi bérlet kombinált

Autóbusz vonalakra érvényes jegyek és bérletek közigazgatási határon túl:

  • 50%-os helyközi kedvezményes vonaljegy
  • 90%-os helyközi kedvezményes vonaljegy
  • 7-es Általános hóközi bérlet
  • 7-es Általános havi bérlet
  • 7-es Nyugdíjas hóközi bérlet
  • 7-es Nyugdíjas havi bérlet
  • 7-es Kedvezményes hóközi bérlet 90%-os
  • 7-es Kedvezményes havi bérlet 90%-os
  • 7/2 kedvezményes havi bérlet 90%-os
  • 7/2 kedvezményes hóközi bérlet 90%-os
  • 7/2 nyugdíjas havi bérlet
  • 7/2 nyugdíjas hóközi bérlet
  • 7/2 általános havi bérlet
  • 7/2 általános hóközi bérlet

Felhívjuk figyelmét, hogy a jegyek és bérletek megvásárlásához, valamint felhasználásához mobil-adatkapcsolat szükséges.

Töltse le az itt található, mobiltelefonjának megfelelő applikációt:

Nemzeti Mobilfizetési Zrt. App Store
Simple App Store
Voxpay App Store

Az MVK Zrt. célja a mobiljegy bevezetésével, hogy egyszerűbbé, kényelmesebbé és gyorsabbá tegye a jegyvásárlást. Kérjük, próbálja ki ezt az új értékesítési csatornát, és tapasztalatait írja meg nekünk az ugyfelszolgalat@mvkzrt.hu címre. Köszönjük segítségét.

Gyakori kérdések

  1. Töltse le a mobiljegy vásárlásához szükséges applikációt
  2. Az applikációk használatához regisztráció szükséges. Kérjük, adja meg a szükséges adatokat és végezze el a regisztrációt.
  3. Vásárláshoz válassza ki az Önnek megfelelő jegyet vagy bérletet, és adja meg a szükséges adatokat. Ehhez lépjen be az alkalmazásba, válassza ki a jegyét vagy bérletét, majd adja meg a szükséges adatokat. Sikeres fizetést követően elérhetővé válik a megvásárolt mobiljegye.
  4. Mobiljegyének érvényesítéshez olvassa be a járműre kihelyezett kódot. Mielőtt felszáll bármelyik buszra, villamosra, lépjen be az alkalmazásba, és válassza ki a már megvásárolt mobiljegyét. Ezután nyomja meg az érvényesítéshez szükséges gombot, majd a telefon aktívvá vált kamerájával olvassa be a járműre kihelyezett érvényesítő QR kódot. A beolvasáshoz aktív mobil-adatkapcsolat szükséges. A kód beolvasása után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólum jelzi, hogy sikeresen érvényesítette mobiljegyét. A megjelenő ábrát mutassa meg a járművezetőnek.
  5. Jegy- és bérletellenőrzéskor mutassa fel érvényes mobiljegyét a jegyellenőrnek. Jegy- és bérletellenőrzéskor válassza ki érvényes jegyét vagy bérletét az alkalmazásban, majd mutassa fel a hozzá tartozó jegykódot.

Mi a mobiljegy?
A mobiljegy az MVK Zrt. által üzemeltetett járatokon használható jegyek és bérletek mobilapplikációval megvásárolható formája. Használatához okostelefonra letöltött applikáció és aktív mobil-adatkapcsolat szükséges. A mobiljegy használata az utazás során lényegében megegyezik a papíralapú termékek használatával. A papír alapú jegyek és bérletek változatlanul elérhetők lesznek az MVK Zrt. jegy- és bérletpénztáraiban.

Milyen technikai feltételek mellett lehet használni az applikációt?
Az applikáció Android, vagy iOS operációs rendszerű telefonra telepíthető. Fontos, hogy a telefon kamerája működőképes legyen, ez az applikáció használatakor szükséges. Elengedhetetlen továbbá, hogy a telefon aktív mobil-adatkapcsolattal, azaz mobil internetes elérhetőséggel rendelkezzen az utazás során. További információkért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.

Hogyan fizethetek?
A közlekedési mobiljegy több applikációban is elérhető, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban a fizetési módok eltérhetnek. További információért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.

Csak magánszemély nevére vagy cég/munkáltató nevére is kérhetek számlát?
Mindkettőre van lehetőség. Fontos azonban, hogy a tanuló- és nyugdíjasbérletekről cég nevére szóló számlát nem lehet kiadni.

Hogyan kapom meg a számlát?
A közlekedési mobiljegy több applikációban is elérhető, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban a számlázási metódus eltérhet (pl. egyes szolgáltatók a tárgyhót követő hónap 10. napjáig állítanak ki számlát, más szolgáltatók a vásárlást követően azonnal). Számlázással kapcsolatos bővebb információért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.

Mi a teendő készülékcsere vagy az alkalmazás újratelepítése esetén?
A megvásárolt közlekedési mobiljegyek ahhoz a telefonhoz vannak rendelve, amelyiken vásárolták, ezért készülékcsere vagy az applikáció újratelepítése (vagy a készülék beállításainak ehhez hasonló módosítása) esetén a korábban vásárolt mobiljegyek inaktívakká válnak, utazásra nem használhatók. Ilyenkor korlátozott számban lehetséges a még nem érvényesített repülőtéri vonaljegyet, továbbá a napijegyeket és a bérleteket az új készülékhez rendelni az applikációban. Fontos továbbá, hogy a mobiljegyet nem lehet áthelyezni más felhasználói fiókba.

Át lehet-e helyezni a megvásárolt jegyet egyik applikációból a másikba?
Nem. A megvásárolt jegyek, bérletek csak az adott szolgáltató alkalmazásán belül használhatók, tehát a különféle szolgáltatók alkalmazásai között nincs átjárás.

Megváltozott az igazolványszámom, mi a teendőm?
Amennyiben az igazolványszám változásakor napijegye vagy bérlete már megkezdte érvényességét, kérjük, fáradjon be az MVK Ügyfélszolgálati irodájába, ahol az új igazolvány bemutatását követően elvégzik az igazolványszám módosítását. Ha még nem kezdte meg érvényességét, akkor váltsa vissza a napijegyet vagy a bérletet az applikációban, és ismét vásárolja meg az új igazolványszám megadásával.

Hol jelezhetem a mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeimet, az esetleges hibákat?
A mobiljeggyel kapcsolatos általános észrevételeit, kérdéseit az alábbi elérhetőségeken jelezheti:

Kifejezetten technikai problémák (pl. alkalmazás működésével, regisztrációval, fizetési folyamattal, számlával kapcsolatos kérdések) esetén, kérjük, az Ön által használt applikációban jelzett elérhetőségeken érdeklődjön.

Mindenképpen szükség van regisztrációra?
Igen, a közlekedési mobiljegy használata regisztrációhoz kötött. Ugyanakkor ha már rendelkezik az Ön által használni kívánt applikációhoz tartozó regisztrációval, akkor nem szükséges újraregisztrálnia. A regisztráció az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél történik, az MVK Zrt.-nek arra nincs ráhatása.

Nem érkezett meg a regisztráció megerősítésére szolgáló e-mail. Mi a teendő?
Kérjük, regisztrációs problémák esetén érdeklődjön az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél. Az MVK Zrt. nem illetékes a regisztrációs kérdésekben.

Hogyan törölhetem a regisztrációmat?
Kérjük, a regisztráció törlésének részleteiről érdeklődjön az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél. Az MVK Zrt. nem illetékes a regisztrációs kérdésekben, tehát azok törlésében sem.

Hogyan vásárolhatok?
Az applikációban válassza ki az Önnek megfelelő jegyet vagy bérletet, adja meg a szükséges adatokat (érvényességi idő, igazolványszám vagy darabszám), majd fizessen. A vásárlás során aktív mobil-adatkapcsolattal, azaz internetes elérhetőséggel kell rendelkeznie.

A mobiljegy drágább, mint a sima papírjegy?
Az MVK Zrt. nem tesz különbséget a különböző módon vásárolt jegyek és bérletek árában.

Hol találom a megvásárolt jegyemet, bérletemet?
Sikeres fizetést követően az applikációban a még nem érvényes jegyek között jelenik meg először a megvásárolt jegy vagy bérlet, amely az érvényesség megkezdését követően (ami legkorábban a sikeres fizetést követő 2 perc) automatikusan átkerül az érvényes jegyek közé.

Vissza tudom-e váltani a megvásárolt jegyemet, bérletemet?
Csak az érvényességük megkezdése előtt lehet a jegyeket és a bérleteket visszaváltani.

Ki lehet-e cserélni a közlekedési mobiljegyet?
Nem.

Vásárláskor bizonyos bérleteket nem látok a megvásárolt termékek között az applikációban. Mi ennek az oka?
Kérjük, ellenőrizze, hogy megfelelő felhasználói fiókba lépett-e be. Egyes applikációkban céges regisztráció esetén nem vásárolhat tanuló- és nyugdíjas bérletet, ezért azok meg sem jelennek.

Mi a teendő, ha a bankomtól értesítést kapok a fizetett összeg terheléséről, de az applikációban nem jelent meg a megvásárolt jegy vagy bérlet?
Kérjük, először ellenőrizze az applikáción belül a még nem érvényes jegyek között a megvásárolt jegyet vagy bérletet.
A vásárlás összegét a bankszámlán először csak zárolják (erről Ön értesítést kap a vásárlás pillanatában), a bank akkor könyveli a terhelést, amikor a tranzakció sikerességéről meggyőződött. Abban az esetben, ha a még nem érvényes jegyek között sem jelent meg a vásárlás, akkor a zárolt összeget a bank várhatóan feloldja. Ezzel kapcsolatban, kérjük, forduljon számlavezető bankjához.

Azonnal használhatom megvásárolt jegyemet, bérletemet?
A jegyek, illetve a bérletek legkorábban a sikeres fizetést követően 2 perccel használhatók fel utazásra.

Minden utazáskor külön kell érvényesítenem jegyemet, bérletemet?
Elsőajtós felszálláshoz válassza ki a már megvásárolt érvényes napijegyét vagy bérletét. Ezután nyomja meg a Kódbeolvasás felszálláshoz feliratú gombot, majd olvassa be a járművön elhelyezett kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnia a járművezetőnek.

Jegy- és bérletellenőrzéskor, kérjük, mutassa be az érvényes jegyhez vagy bérlethez tartozó jegykódot, amelyet a jegyellenőr ellenőriz a készülékével.

Mit tegyek, ha van érvényes jegyem, bérletem, de lemerült a telefonom, vagy nincs aktív mobilinternet kapcsolatom?
Kérjük, gondoskodjon telefonja megfelelő töltöttségi szintjéről, hiszen lemerült telefonon, illetve mobil-adatkapcsolat nélkül nem tudja bemutatni jegyét vagy bérletét, emiatt a járművezető megtagadhatja Öntől az utazásban való részvételt, illetve jegyellenőreink pótdíjazhatják.

Azt a hibaüzenetet írja ki az applikáció, hogy a kiválasztott jegy ezen a vonalon nem érvényes. Mi ennek az oka? Mi ilyen esetben a teendő?
Ilyen hibaüzenet akkor fordul elő, ha Ön olyan jeggyel vagy bérlettel szeretne utazni, amelyik az adott járatra nem érvényes. Amennyiben a fenti hibaüzenetet kapja, kérjük, ellenőrizze, hogy a megfelelő jegyet választotta-e ki.

Azt a hibaüzenetet írja ki az applikáció, hogy ezt a jegyet már egy másik járművön érvényesítette, csak azon használható. Ilyen esetben mi a teendő?
Ilyen hibaüzenet akkor fordul elő, ha Ön olyan jegyet szeretne érvényesíteni, amelyet korábban egy másik járaton már érvényesített. A vonaljegy egy utazásra érvényes, ennek megfelelően a már érvényesített jegy másik járaton nem használható, arra nem érvényes.

Mit kell felmutatnom a járművezetőnek?
Kérjük, válassza ki megvásárolt jegyét vagy bérletét, olvassa le a kihelyezett QR kódot, és a megjelenő animált szimbólumot mutassa fel a járművezetőnek.

Mit kell felmutatnom a jegyellenőrnek?
Jegy- és bérletellenőrzéskor, kérjük, mutassa be az érvényes jegyhez vagy bérlethez tartozó jegykódot, amelyet a jegyellenőr ellenőriz a készülékével.

Volt érvényes közlekedési mobiljegyem, de sajnos nem tudtam felmutatni. Utólag bemutathatom-e a pótdíjazáskor érvényes mobiljegyem?
Igen, az MVK Zrt. Ügyfélszolgálati Irodájában.

Közlekedési mobiljegy applikáció: Nemzeti Mobilfizetési Zrt. ügyfélszolgálata
1027 Budapest, Kapás u. 6-12.
Telefon: +36-36-889-889
Email: ugyfelszolgalat@nmzrt.hu
Bővebb információ: https://nemzetimobilfizetes.hu/elerhetoseg

Simple applikáció: OTP Mobil Kft. ügyfélszolgálata
1143 Budapest, Hungária krt. 17-19.
Telefon: 06 20 3666 611; 06 30 3666 611; 06 70 3666 611
Email: ugyfelszolgalat@simple.hu
Bővebb információ: https://simple.hu/panaszkezeles

Voxpay applikáció: Voxinfo Kft.
1034 Budapest, Bécsi út 100.
Telefon: +36-1-2257-603
Email: ugyfelszolgalat@voxpay.hu
Bővebb információ: https://www.voxpay.hu/informaciok/altalanos-szerzodesi-feltetelek