Mobiljegy

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel kötött megállapodásnak köszönhetően 2020. március 27-től a Mobiljegy alkalmazás segítségével az MVK Zrt. alábbi díjtermékeit vásárolhatja meg:

Autóbusz-és villamos vonalak teljes hosszán érvényes jegy:

  • Vonaljegy elővételben
  • Kerékpáros napijegy

Autóbusz-és villamos vonalakra érvényes jegyek közigazgatási határon belül (Keleti kapu megállóhelyig)

  • 24 órás jegy
  • Turistajegy (3 napra)
  • Turistajegy (7 napra)

Autóbusz-és villamos vonalakra érvényes bérletek közigazgatási határon belül (Keleti kapu megállóhelyig)

  • Tanuló havi bérlet villamos
  • Tanuló hóközi bérlet villamos
  • Tanuló havi bérlet kombinált
  • Tanuló hóközi bérlet kombinált
  • Nyugdíjas havi bérlet villamos
  • Nyugdíjas hóközi bérlet villamos
  • Nyugdíjas havi bérlet kombinált
  • Nyugdíjas hóközi bérlet kombinált
  • Általános hóközi bérlet villamos
  • Általános havi bérlet villamos
  • Általános hóközi bérlet kombinált
  • Általános havi bérlet kombinált

Autóbusz vonalakra érvényes jegyek és bérletek közigazgatási határon túl:

  • 50%-os helyközi kedvezményes vonaljegy
  • 90%-os helyközi kedvezményes vonaljegy
  • 7-es Általános hóközi bérlet
  • 7-es Általános havi bérlet
  • 7-es Nyugdíjas hóközi bérlet
  • 7-es Nyugdíjas havi bérlet
  • 7-es Kedvezményes hóközi bérlet 90%-os
  • 7-es Kedvezményes havi bérlet 90%-os
  • 7/2 kedvezményes havi bérlet 90%-os
  • 7/2 kedvezményes hóközi bérlet 90%-os
  • 7/2 nyugdíjas havi bérlet
  • 7/2 nyugdíjas hóközi bérlet
  • 7/2 általános havi bérlet
  • 7/2 általános hóközi bérlet

Felhívjuk figyelmét, hogy a jegyek és bérletek megvásárlásához, valamint felhasználásához mobil-adatkapcsolat szükséges.

Töltse le az itt található, mobiltelefonjának megfelelő applikációt:

Nemzeti Mobilfizetési Zrt. App Store
Simple App Store
Voxpay App Store

Az MVK Zrt. célja a mobiljegy bevezetésével, hogy egyszerűbbé, kényelmesebbé és gyorsabbá tegye a jegyvásárlást. Kérjük, próbálja ki ezt az új értékesítési csatornát, és tapasztalatait írja meg nekünk az ugyfelszolgalat@mvkzrt.hu címre. Köszönjük segítségét.

Gyakori kérdések

  1. Töltse le a mobiljegy vásárlásához szükséges applikációt
  2. Az applikációk használatához regisztráció szükséges. Kérjük, adja meg a szükséges adatokat és végezze el a regisztrációt.
  3. Vásárláshoz válassza ki az Önnek megfelelő jegyet vagy bérletet, és adja meg a szükséges adatokat. Ehhez lépjen be az alkalmazásba, válassza ki a jegyét vagy bérletét, majd adja meg a szükséges adatokat. Sikeres fizetést követően elérhetővé válik a megvásárolt mobiljegye.
  4. Mobiljegyének érvényesítéshez olvassa be a járműre kihelyezett kódot. Mielőtt felszáll bármelyik buszra, villamosra, lépjen be az alkalmazásba, és válassza ki a már megvásárolt mobiljegyét. Ezután nyomja meg az érvényesítéshez szükséges gombot, majd a telefon aktívvá vált kamerájával olvassa be a járműre kihelyezett érvényesítő QR kódot. A beolvasáshoz aktív mobil-adatkapcsolat szükséges. A kód beolvasása után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólum jelzi, hogy sikeresen érvényesítette mobiljegyét. A megjelenő ábrát mutassa meg a járművezetőnek.
  5. Jegy- és bérletellenőrzéskor mutassa fel érvényes mobiljegyét a jegyellenőrnek. Jegy- és bérletellenőrzéskor válassza ki érvényes jegyét vagy bérletét az alkalmazásban, majd mutassa fel a hozzá tartozó jegykódot.

Mi a mobiljegy?
A mobiljegy az MVK Zrt. által üzemeltetett járatokon használható jegyek és bérletek mobilapplikációval megvásárolható formája. Használatához okostelefonra letöltött applikáció és aktív mobil-adatkapcsolat szükséges. A mobiljegy használata az utazás során lényegében megegyezik a papíralapú termékek használatával. A papír alapú jegyek és bérletek változatlanul elérhetők lesznek az MVK Zrt. jegy- és bérletpénztáraiban.

Milyen technikai feltételek mellett lehet használni az applikációt?
Az applikáció Android, vagy iOS operációs rendszerű telefonra telepíthető. Fontos, hogy a telefon kamerája működőképes legyen, ez az applikáció használatakor szükséges. Elengedhetetlen továbbá, hogy a telefon aktív mobil-adatkapcsolattal, azaz mobil internetes elérhetőséggel rendelkezzen az utazás során. További információkért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.

Hogyan fizethetek?
A közlekedési mobiljegy több applikációban is elérhető, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban a fizetési módok eltérhetnek. További információért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.

Csak magánszemély nevére vagy cég/munkáltató nevére is kérhetek számlát?
Mindkettőre van lehetőség. Fontos azonban, hogy a tanuló- és nyugdíjasbérletekről cég nevére szóló számlát nem lehet kiadni.

Hogyan kapom meg a számlát?
A közlekedési mobiljegy több applikációban is elérhető, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban a számlázási metódus eltérhet (pl. egyes szolgáltatók a tárgyhót követő hónap 10. napjáig állítanak ki számlát, más szolgáltatók a vásárlást követően azonnal). Számlázással kapcsolatos bővebb információért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.

Mi a teendő készülékcsere vagy az alkalmazás újratelepítése esetén?
A megvásárolt közlekedési mobiljegyek ahhoz a telefonhoz vannak rendelve, amelyiken vásárolták, ezért készülékcsere vagy az applikáció újratelepítése (vagy a készülék beállításainak ehhez hasonló módosítása) esetén a korábban vásárolt mobiljegyek inaktívakká válnak, utazásra nem használhatók. Ilyenkor korlátozott számban lehetséges a még nem érvényesített repülőtéri vonaljegyet, továbbá a napijegyeket és a bérleteket az új készülékhez rendelni az applikációban. Fontos továbbá, hogy a mobiljegyet nem lehet áthelyezni más felhasználói fiókba.

Át lehet-e helyezni a megvásárolt jegyet egyik applikációból a másikba?
Nem. A megvásárolt jegyek, bérletek csak az adott szolgáltató alkalmazásán belül használhatók, tehát a különféle szolgáltatók alkalmazásai között nincs átjárás.

Hol jelezhetem a mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeimet, az esetleges hibákat?
A mobiljeggyel kapcsolatos általános észrevételeit, kérdéseit az alábbi elérhetőségeken jelezheti:

Kifejezetten technikai problémák (pl. alkalmazás működésével, regisztrációval, fizetési folyamattal, számlával kapcsolatos kérdések) esetén, kérjük, az Ön által használt applikációban jelzett elérhetőségeken érdeklődjön.

Mindenképpen szükség van regisztrációra?
Igen, a közlekedési mobiljegy használata regisztrációhoz kötött. Ugyanakkor ha már rendelkezik az Ön által használni kívánt applikációhoz tartozó regisztrációval, akkor nem szükséges újraregisztrálnia. A regisztráció az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél történik, az MVK Zrt.-nek arra nincs ráhatása.

Nem érkezett meg a regisztráció megerősítésére szolgáló e-mail. Mi a teendő?
Kérjük, regisztrációs problémák esetén érdeklődjön az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél. Az MVK Zrt. nem illetékes a regisztrációs kérdésekben.

Hogyan törölhetem a regisztrációmat?
Kérjük, a regisztráció törlésének részleteiről érdeklődjön az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél. Az MVK Zrt. nem illetékes a regisztrációs kérdésekben, tehát azok törlésében sem.

Hogyan vásárolhatok?
Az applikációban válassza ki az Önnek megfelelő jegyet vagy bérletet, adja meg a szükséges adatokat (érvényességi idő, igazolványszám vagy darabszám), majd fizessen. A vásárlás során aktív mobil-adatkapcsolattal, azaz internetes elérhetőséggel kell rendelkeznie.

A mobiljegy drágább, mint a sima papírjegy?
Az MVK Zrt. nem tesz különbséget a különböző módon vásárolt jegyek és bérletek árában.

Hol találom a megvásárolt jegyemet, bérletemet?
Sikeres fizetést követően az applikációban a még nem érvényes jegyek között jelenik meg először a megvásárolt jegy vagy bérlet, amely az érvényesség megkezdését követően (ami legkorábban a sikeres fizetést követő 2 perc) automatikusan átkerül az érvényes jegyek közé.

Vissza tudom-e váltani a megvásárolt jegyemet, bérletemet?
Csak az érvényességük megkezdése előtt lehet a jegyeket és a bérleteket visszaváltani.

Ki lehet-e cserélni a közlekedési mobiljegyet?
Nem.

Vásárláskor bizonyos bérleteket nem látok a megvásárolt termékek között az applikációban. Mi ennek az oka?
Kérjük, ellenőrizze, hogy megfelelő felhasználói fiókba lépett-e be. Egyes applikációkban céges regisztráció esetén nem vásárolhat tanuló- és nyugdíjas bérletet, ezért azok meg sem jelennek.

Mi a teendő, ha a bankomtól értesítést kapok a fizetett összeg terheléséről, de az applikációban nem jelent meg a megvásárolt jegy vagy bérlet?
Kérjük, először ellenőrizze az applikáción belül a még nem érvényes jegyek között a megvásárolt jegyet vagy bérletet.
A vásárlás összegét a bankszámlán először csak zárolják (erről Ön értesítést kap a vásárlás pillanatában), a bank akkor könyveli a terhelést, amikor a tranzakció sikerességéről meggyőződött. Abban az esetben, ha a még nem érvényes jegyek között sem jelent meg a vásárlás, akkor a zárolt összeget a bank várhatóan feloldja. Ezzel kapcsolatban, kérjük, forduljon számlavezető bankjához.

Azonnal használhatom megvásárolt jegyemet, bérletemet?
A jegyek, illetve a bérletek legkorábban a sikeres fizetést követően 2 perccel használhatók fel utazásra.

Minden utazáskor külön kell érvényesítenem jegyemet, bérletemet?
Elsőajtós felszálláshoz válassza ki a már megvásárolt érvényes napijegyét vagy bérletét. Ezután nyomja meg a Kódbeolvasás felszálláshoz feliratú gombot, majd olvassa be a járművön elhelyezett kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnia a járművezetőnek.

Jegy- és bérletellenőrzéskor, kérjük, mutassa be az érvényes jegyhez vagy bérlethez tartozó jegykódot, amelyet a jegyellenőr ellenőriz a készülékével.

Mit tegyek, ha van érvényes jegyem, bérletem, de lemerült a telefonom, vagy nincs aktív mobilinternet kapcsolatom?
Kérjük, gondoskodjon telefonja megfelelő töltöttségi szintjéről, hiszen lemerült telefonon, illetve mobil-adatkapcsolat nélkül nem tudja bemutatni jegyét vagy bérletét, emiatt a járművezető megtagadhatja Öntől az utazásban való részvételt, illetve jegyellenőreink pótdíjazhatják.

Azt a hibaüzenetet írja ki az applikáció, hogy a kiválasztott jegy ezen a vonalon nem érvényes. Mi ennek az oka? Mi ilyen esetben a teendő?
Ilyen hibaüzenet akkor fordul elő, ha Ön olyan jeggyel vagy bérlettel szeretne utazni, amelyik az adott járatra nem érvényes. Amennyiben a fenti hibaüzenetet kapja, kérjük, ellenőrizze, hogy a megfelelő jegyet választotta-e ki.

Azt a hibaüzenetet írja ki az applikáció, hogy ezt a jegyet már egy másik járművön érvényesítette, csak azon használható. Ilyen esetben mi a teendő?
Ilyen hibaüzenet akkor fordul elő, ha Ön olyan jegyet szeretne érvényesíteni, amelyet korábban egy másik járaton már érvényesített. A vonaljegy egy utazásra érvényes, ennek megfelelően a már érvényesített jegy másik járaton nem használható, arra nem érvényes.

Mit kell felmutatnom a járművezetőnek?
Kérjük, válassza ki megvásárolt jegyét vagy bérletét, olvassa le a kihelyezett QR kódot, és a megjelenő animált szimbólumot mutassa fel a járművezetőnek.

Mit kell felmutatnom a jegyellenőrnek?
Jegy- és bérletellenőrzéskor, kérjük, mutassa be az érvényes jegyhez vagy bérlethez tartozó jegykódot, amelyet a jegyellenőr ellenőriz a készülékével.

Volt érvényes közlekedési mobiljegyem, de sajnos nem tudtam felmutatni. Utólag bemutathatom-e a pótdíjazáskor érvényes mobiljegyem?
Igen, az MVK Zrt. Ügyfélszolgálati Irodájában.

Közlekedési mobiljegy applikáció: Nemzeti Mobilfizetési Zrt. ügyfélszolgálata
1027 Budapest, Kapás u. 6-12.
Telefon: +36-36-889-889
Email: ugyfelszolgalat@nmzrt.hu
Bővebb információ: https://nemzetimobilfizetes.hu/elerhetoseg

Simple applikáció: OTP Mobil Kft. ügyfélszolgálata
1143 Budapest, Hungária krt. 17-19.
Telefon: 06 20 3666 611; 06 30 3666 611; 06 70 3666 611
Email: ugyfelszolgalat@simple.hu
Bővebb információ: https://simple.hu/panaszkezeles

Voxpay applikáció: Voxinfo Kft.
1034 Budapest, Bécsi út 100.
Telefon: +36-1-2257-603
Email: ugyfelszolgalat@voxpay.hu
Bővebb információ: https://www.voxpay.hu/informaciok/altalanos-szerzodesi-feltetelek